آکادموزیک | بلاگ

آکادموزیک

ساخت وبلاگ
باتری موتور برقی خشک یا باتری لیتیوم پلیمری

انتخاب باتری موتور برقی خشک یا باتری لیتیوم پلیمری بهتر است؟

چالش های محیط زیستی برای ما هر روز جدی تر شده و مقابله با آن در همه جهان در اولویت قرار گرفته است. یکی از مواردی که همیشه در ردیف اول مقالبه با محیط زیست قرار دارد استفاده از سوخت های فسیلی است که باید با انرژی های پاک مثل برق جایگزین بشود.

 

 انتخاب باتری موتور برقی خشک یا باتری لیتیوم پلیمری موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم و امیدواریم این مقاله به روند انتخاب شما در این زمینه کمک شایانی داشته باشد.

روند کارکرد موتور های برقی به چه شکل است

موتور های برقی همانند سایر موتور سیکلت ها میزانی از انرژی الکتریکی را دریافت کرده و آن را به انرژی حرکتی تبدیل می کنند. از همین رو یک طرف این معادله تمامی مواردی که درگیر می شوند مثل موتور، سیستم های هوشمند و چرخ ها و در طرف دیگر باتری موتور قرار دارد.

این موتور ها دیگر باک بنزین و اگزوز یا موتور با سیستم تعلیق ندارند چون انرژی های پاک الکترسیته ای استفاده شده در آنها نه نیاز به سوختن دارد و نه نیاز به خروجی دود. از هیمن رو دست طراحان در این زمینه بسیار باز بوده تا تمام تمرکز خود را روی اجزای تشکلی دهنده موتور خرج کنند.

اجزای تشکیل دهنده ی موتور برقی

  1. موارد مصرفی موتور برقی:
    همه وسایل نقلیه موارد مصرفی خاصی دارند. که مهم ترین آنها باتری متور برقی به شمار می رود. موارد دیگر مصرفی مثل باتری، لنت و ... که در موتور مورد استفاده قرار میگیرند بدون بودن باتری به هیچ دردی نمیخورند.
  2. موتور اصلی در موتور برقی:
    تبدیل انرژی الکترونیکی به انرژی حرکتی که مهم ترین ویژگی موتور های برقی است با استفاده از این قطعه صورت میگیرد و به نوعی مهم ترین قطعه مکانیکی در موتور برقی به شمار می رود. از همین رو استفاده از موتور های بهینه با کارایی بالاتر و مصرف بهینه تر در اولویت خرید شما قرار میگیرد و توجه به آن لازم است. قیمت باتری موتور برقینیز به موارد بسیار زیادی بستگی دارد که یکی از آنها نوع آن است.
  3. کابل کشی و سایر سیستم های موتور:
    در هر موتوری به جز موتور و منبع تغذیه از موارد دیگری مثل رینگ، زین، سیستم ترمز و ... نیز استفاده می کند. در موتور های برقی به حای استفاده از شلنگ های جابجایی سوخت از کایل کشی استفاده می شود و ایمنی و کیفیت این کابل ها به اندازه کیفیت موتور و سایر موارد اهمیت دارد.
    از همین رو در انتخاب جنس کابل و نحوه ی کابل کشی که به اندازه جنس کابل ها و خرید باتری مهم هستند دقت کنید.

 

انواع باتری برای موتور برقی

باتری ها برای موتور برقی به دو نوع خشک (سیلید اسید) و باتری های لیتیوم پلیمری تقسیم می شوند.

باتری های لیتیوم پلیمری:


یکی دیگر از انواع باطری لیتیوم  شارژی، لیتیوم پلیمر است. با بررسی ساختار شیمیایی این نوع باطری ها مشاهده می شود که در آنها از الکترولیت پلیمر جامد (SPE) مانند اکسید پلی‌اتیلن (PEO)، پلی آکریلونایتریل (PAN)، پلی متیل متاکریلات (PMMA) یا پلی وینیلیدین فلوراید (PVdF) استفاده‌شده‌است.

ولتاژ این نوع باطری ها در عموم موارد 3.7 ولت می باشد، گرچه در برخی نمونه ها ولتاژ 2.8 الی 4.2 نیز مشاهد می شود.

باطری های لیتیوم پلیمر علیرغم داشتن جثه ای کوچک این قابلیت را دارند که که دو تا سه برابر باطری نیکل کادمیوم و باطری نیکل متال هیدرید انرژی از خود آزاد نمایند.

 باطری های لیتیوم پلیمر همانند باطری های لیتیوم آیون مشکلاتی دارند که از جمله آنها می توان گفت که شارژ بیش‌ازحد، تخلیه بیش‌ازحد، دمای بالا، اتصال کوتاه شدن، ضربه و نفوذ می‌تواند باعث خرابی‌اساسی شامل پاره شدن کیسه حاوی سلول‌ها، نشت الکترولیت و آتش‌سوزی شود.

این باطری ها سطوح بالای میزان شارژ یا شارژ بیش‌ازحد به علت تبخیر جزئی منبسط می‌شوند. این امر می‌تواند موجب جدا شدن ورقه‌ها و در نتیجه تماس نامناسب بین لایه‌های سلول شده و قابلیت اطمینان و چرخه عمر سلول را کاهش دهد. این مشکل در باطری های لیتیوم پلیمر قابل مشاهده است و این سلول‌ها به دلیل عدم وجود قاب مستحکم منبسط می‌شوند.

ویژگیهای باتری لیتیوم پلیمر

همانطور که در منبع مقاله نیز بیان شده است، یکی از بهترین کاربردها برای باتری لیتیوم پلیمر، استفاده از‌ این باتری‌ها برای کارکردهای طولانی مدت و استفاده روزمره طولانی است. از‌ این باتری‌ها در الکترونیک embedded استفاده می شود. باتری‌های لیتیوم پلیمر را می‌ توان به هر شکل و حجم دلخواهی و برای کاربرد های سیار نیز ساخت.‌ این باتری‌های قابل شارژ، شارژرهای مخصوص دارند و شارژ کردن آنها نیازمند توجه و دقت زیادی است. نرخ تخلیه ولتاژ درونی‌ این باتری بسیار کم است و ولتاژ مصرفی پایینی دارند اما قیمت مناسبی دارند و گران نیستند. باتری‌های لیتیوم پلیمر علاوه بر ‌ایمن بودن وزن کمتری هم دارند و سبک هستند.

 امکان جریان دهی بالا و دیگر ویژگی‌های ذکر شده باعث رونق بسیار زیاد‌ این باتری در حوزه باتری‌های لپ‌تاپ ، گوشی ، دستگاه‌های پزشکی قابل حمل، وسایل کنترل از راه دور نظیر هواپیماهای مدل ، ماشین‌های کنترلی مدل RC ، کوادکوپترهای شارژی – هلی شات ها و ربات های پرنده و … شده است. در ربات‌های پرنده مانند پهپادها و دیگر ربات‌ها به علت‌ اینکه نیاز به جریان لحظه‌ای زیادی می‌باشد باتری از چند سلول تشکیل شده است، چراکه در لحظه بلند شدن پهباد بتواند کل جریان مورد نیاز برای موتورها را تامین کند. 

مضرات استفاده از باتری لیتیوم پلیمر:

  • باتری های لیتیوم پلیمر به ضربه بسیار حساس هستند و ممکن است مشکلاتی مثل اتش سوزی را برای شما به وجود بیاورند. از همین رو در استفاده از آنها باید دقت بسیار زیادی داشته باشید.
  • برای شارز این باتری ها بهتر است همیشه از شارژر استاندارد استفاده کنید تا متحمل خسارت نشوید و هم باتری و هم شارژر شما اسیب نبیند.
  • روند شارژ (سیکل شارژ) را در شارژر باتری لیتیوم پلیمر باید رعایت کرد تا با داغ کردن بیش از حد و اتشسوزی مواجه نشوید.
  • اگر چندین سلول باتری برای مصرفی خاص دارید، دقت کنید که تمامی سلول‌ها در یک سیکل منظم شارژ کامل و تخلیه کامل شوند
  • عمر مفید این باری بن 300 الی 500 شارژر کامل است و در این روند ضرقیت باتری از دست نمی رود. (همان موردی که در گوشی های مبایل ایفون دیده می شود و تنها با تعویض باتری برطرف خواهد شد)

باتری خشک یا سیلید اسید برای موتور سیکلت شارژی

  1. استفاده از این نوع باتری با توجه به این موضوع که کارایی کمتری به نسبت باتری های لیتیوم پلیمری دارد هم عقلانی است.
  2. دلیل اول این موضوع توانایی تولید باتری های خشک در ایران است و نیاز به واردات آن نداریم.
  3. دلیل دوم هزینه های بسیار پایین تر باتری های سیلید اسید به نسبت لیتیوم پلیمر است.
  4. دلیل سوم امنیت بسیار بالتر شما هنگاه استفاده از این نوع باتری به روی موتور برقی خودتان است.
  5. دلیل اخر هم طول عمر بالاتر باتری های خشکل (سیلید اسید) از باتری های لیتیوم پلیمری است.

برترین موتو سیکلت های برقی در سال 2021

انتخاب برترین ها همیشه نیاز به مواردی مثل دسترسی به تمامی برند ها و توان تست همه آنها از همه نظر دارد و از همین رو سایت های بزرگ و پر مخاطب همیشه دست به این کار می زنند. در مقاله

It's the best electric motorbikes coming soon in 2021  در وبسایت اخبار موتور سواری، برترین موتور سیکلت های برقی جهان معرفی شده اند و امیدواریم با مطالعه آن معنای بهترین را درک کنید. 

 

آکادموزیک...
ما را در سایت آکادموزیک دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 269 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 ساعت: 10:10

CRM چیست؟

CRM چیست؟

سیستم CRM یک استراتژی بلندمدت در زمینه ی ارتباطات، بازاریابی، فروش و ارائه ی خدمات به مشتریان است. به علاوه، این سیستم دائما خود را با شرایط موجود و تقاضاهای مشتریان سازگار می کند. CRM در تمامی سطوح خارجی عملیات شرکت دخالت می کند.

برای کسب و کارهای کوچکی که در حال رشد و رونق هستند، دوام تبدیل به مسئله ی مهمی شده است، خصوصا در مواردی که رضایت مشتریان اهمیت دارد. به هر حال، با رشد شرکت شما، اولویت ها و فرایندها نیز تغییر می کنند. اگر از این تغییرات پشتیبانی نشود، در نهایت می توانند در ارتباطات شرکت شما با مشتریان تان اختلال ایجاد کنند.
روز به روز شرکت های بیشتری، برای اینکه اطمینان حاصل کنند که چنین اتفاقی نمی افتد، شروع به به کارگیری سیستم های پویای مدیریت ارتباطات مشتریان (CRM) در استراتژی های کلی رشدشان می کنند.

روی هم رفته، CRM را می توان به عنوان فعالیت هایی در زمینه ی مدیریت و تحلیل تعاملات مشتریان و داده ها به هدف بهبود روابط، حفظ مشتریان و تقویت فروش در آینده تعریف کرد. ابزارهای CRM نه تنها شما را قادر می سازند تا اطلاعات مشتریان را متمرکز کنید، بلکه به شما اجازه می دهند تا میزان وسیعی از تعاملات بازاریابی را خودکارسازی کرده، ارتباطات داخلی و خارجی را تسهیل بخشیده و فرصت های جدید فروش را ردیابی کنید.

با اینکه مدت زمان تقریبا زیادی است که از CRM ها استفاده می شود، اما اخیرا به خاطر پیشرفت در نرم افزارهای که برای همه ی انواع کسب و کارهای کوچک و بزرگ به صرفه هستند، بازار آنها به شدت رونق گرفته است.

 

چطور یک سیستم CRM ایده آل انتخاب کنیم؟

عوامل زیادی در این موضوع نقش دارند که مهمترین آنها به شرح زیر هستند:
اندازه ی شرکت شما چقدر است؟
کسب و کارهای کوچک و متوسط احتمالا نیازی ندارند که CRM پیچیده انتخاب کنند.

استراتژي بلندمدت کسب و کار شما چیست؟
می خواهید شرکت شما در پنج سال آینده به کجا برسد؟ آیا سیستم CRM تمامی نیازهای آینده ی شما را پوشش می دهد؟

نیازهای CRM شما چه هستند؟
آیا تصمیم دارید نرم افزار CRM نصب کنید تا ارتباطات شرکت تان را برای مدیریت فروش، کمپین های بازاریابی، پیگیری ارسال ها و یا همه ی این موارد یکپارچه کنید؟

بودجه تان چقدر است؟
آیا تأمین کننده ی آینده ی شما می تواند کیفیت متناسب با بودجه موردنظر را فراهم کند؟

تصمیم دارید چطور CRM را اجرا کنید؟
آیا می خواهید نرم افزار CRM را بر روی سِرورهای خودتان نصب کنید یا می خواهید آن را بر روی سرورهای ابری اجرا کنید؟ آیا می خواهید از طریق تلفن همراه به داده هایتان دسترسی داشته باشید؟

آیا CRM به اندازه ای انعطاف پذیر است که تمامی نیازهای شما را پوشش دهد؟
آیا برای همه ی مشکلات فنی نیاز به مشاوری گران قیمت دارید یا خودتان می توانید نرم افزار CRM را سفارشی کنید؟

آیا کارمندان تان تمایل دارند از CRM استفاده کنند؟
این عامل مهمی برای اجرای موفقیت آمیز CRM است. می توانید بهترین مشاور را برای یک نرم افزار CRM معروف استخدام کنید. اما اگر اعضای تیم تان نخواهند از آن استفاده کنند هیچ فایده ای ندارد. مهمترین کارمندان را در انتخاب نرم افزار CRM دخالت دهید.

آکادموزیک...
ما را در سایت آکادموزیک دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 188 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 ساعت: 9:25

همه چیز در مورد خرید باتری

همه چیز در مورد خرید باتری (باتری آلکالاین)

باتری ها انواع مختلفی دارند که فناوری ساخت هر کدام با دیگری متفاوت است و حتی به همین دلیل میتوانند کاربرد های متفاوتی نیز داشته باشند.در هر وسیله ای با توجه به نیاز آن و با توجه به نیاز مصرف کننده اقدام به استفاده از انواع باتری ها می شود.هر کدام از باتری ها ساختار متفاوتی را دارا می باشند که در میزان جریان دهی و میزان ولتاژ و سایر چیزها تفاوت دارند.

 

 

باتری های الکالاین به دلیل عمر بالا و ویزگی های فنی که دارند در بسیاری از موارد جایگزین بسیار مناسبی برای باتری های قلمی و نیم قلمی به شمار می روند. از این رو در این مقاله به معرفی و خرید باتری او باتری آلکالاین پرداخته ایم تا شما را در این رویه راهنمایی کنیم.

باتری آلکالاین (Alkaline)

 

باتری آلکالاین پرکاربردترین نوع باتری‌های‌ جهان هستند که توسط مهندس کانادایی لوئیس آوری در سالهای‌ ۱۹۵۰ و زمانیکه برای شرکت اِوریدی باتری کار می ‌کرد اختراع شد. در ۹ اکتبر ۱۹۵۷ لوئیس اوری و کارل کردش پی.ای مارسال حق اختراع باتری‌های آلکالاین را در ‌ایالات متحده آمریکا به ثبت رساندند. باتری های آلکالاین در سال ۱۹۶۰ به صورت تجاری وارد بازار شدند .‌این نوع باتری‌ها انواع مختلفی دارند از جمله باتری‌های لکلانشه و بعضی از باتری‌های قلیایی اما باتری قلمی آلکالاین معروف‌ ترین نوع ‌این باتری‌ها است که در اکثر وسایل الکترونیکی همانند ساعت دیواری، کنترل تلویزیون و… بکار می‌رود.به طور کلی این باطری ها با واکنش میان روی و دی اکسید مگنزعمل می کنند.باتری های آلکالاین داری دو نوع غیر قابل شارژ و شارژی هستند  کهونوع شارژی آن با استفاده از شارژر مخصوص خود شارژ می شود و امکان استفاده مجدد را دارد.از لحاظ ظاهری باتری های آلکالاین شکل و ظاهر مختلفی دارند اما از رایج ترین آنها میتوان استوانه ای یا همان قلمی ها را نام برد.

ساختار باتری آلکالاین

در باتری‌های آلکالاین لکلانشه یک میله‌ گرافیتی در مرکز باتری بعنوان قطب مثبت و لایه‌ نازکی از فلز روی در اطراف باتری به عنوان قطب منفی آن، معمولاً زیر پوششی از پلاستیک و یک لایه‌ حلبی قرار دارند و تا زمانیکه قطب منفی باتری (فلز روی) کاملاً از بین نرفت ، باتری کار می‌کند. البته با تعویض فلز روی، می‌توان باتری را دوباره استفاده کرد، ولی معمولاً کسی ‌این کار را انجام نمی‌دهد.

باتری آلکالاین لکلانشه معمولاً برای مدار‌هایی با جریان کم مناسب هستند و اگر جریان زیادی از باتری کشیده شود، به علت تولید گاز‌هایی مانند هیدروژن و آمونیاک و وقوع واکنش ‌های ناخواسته در درون باتری و در اطراف کاتد (قطب مثبت) و آند (قطب منفی) به سرعت ولتاژ باتری کم می شود و در ‌این صورت عمر مفید باتری کاهش می ‌یابد. در واقع با تولید گاز لایه‌ای عایق در داخل باتری ‌ایجاد شده و مانع از عبور جریان می ‌شود.

در باتری‌های آلکالاین قلیایی قطب مثبت مخلوطی از گرافیت و اکسید منگنز است که در اطراف باتری و زیر پوششی از یک لایه‌ پلاستیکی و یک لایه‌ حلبی قرار دارد و قطب منفی یک میله‌ برنجی در وسط باتری است که تا هنگامیکه خورده نشود، باتری کار می‌کند.

در باتری‌های آلکالاین قلیایی هیچ واکنش ناخواسته‌ای در داخل باتری رخ نمی‌دهد بعلاوه باتری‌های قلیایی کمتر نشت می کنند و در محدوده گسترده‌ای از دمای محیط می توانند کار کنند به همین دلیل می‌توان از‌ این باتری‌ها برای مدت زمان بیشتری استفاده کرد .

 

در مقاله دلایل برتری باتری آلکالاین از سایر باتری ها "WHY ARE ALKALINE BATTERIES BETTER THAN OTHER TYPES" که در وبسایت Voniko منتشر شده است می توانید  اطلاعات تکمیلی در این زمینه را مشاهده نمایید.

 

مزایای باتری‌های قلیایی نسبت به باتری‌های لکلانشه

  • شدت و قدرت تخلیه بالاتر
  • مقاومت داخلی کمتر و ثابت تر
  • هزینه تخلیه در ساعت اقتصادی تر
  • زمان نگهداری بهتر و بیشتر
  • مقاومت بیشتر در برابر تخلیه مداوم و شیب مناسب تخلیه
  • طول عمر بیشتر
  • خرید باتریبه صورت به صرفه و اقتصادی
  • در باتری های لکلانشه آتد دیواره را تشکیل می دهد و کاتد در محفظه آتد قرار می گیرد
  • در باتری های آلکالاین کاتد دیواره را تشکیل می دهد و آتد درمحفظه کاتد قرار می گیرد

انواع باتری آلکالاین

باتری‌های آلکالاین هم به صورت قابل شارژ و هم به صورت غیر قابل شارژ موجود هستند. البته مدل قابل شارژ آن زیاد متدوال نیست چراکه بازدهی کمی دارد. علاوه بر ‌این خاصیت ، تفاوت دیگر بین ‌این دو باتری ‌این است که ظرفیت باتری‌های غیر قابل شارژ آلکالاین از نوع شارژی آنها یک سوم بیشتر است.البته باتری های شارژی آلکالاین مزیت های خاص خود را نیز دارند که از جمله این مزیت ها میتوان به قابل استفاده مجدد بودن و همینطور صرفه جویی در هزینه در دراز مدت اشاره کرد.

باتری آلکالاین غیرشارژی:

این باتری‌ها انرژی مورد نیاز خود را از ترکیب بین روی و دی اکسید منگنز تامین می کنند. ‌این باتری‌ها را نباید با انواع دیگر باتری‌ها به صورت همزمان در یک دستگاه الکترونیکی استفاده کرد چراکه موجب نشتی پتاسیم هیدروکسید شده که در صورت تماس با پوست و چشم موجب حساسیت می شود.

همچنین باتری آلکالاین غیرشارژی را نباید شارژ کرد و بهتر است با زباله های قابل بازیافت دور ریخته شود. بین ۶۰ تا ۸۰ درصد باتری‌های تولید شده در جهان از ‌این نوع است و میزان تولید ‌این باتری‌ها سالانه به بیش از ۱۰ میلیارد عدد می رسد.

معرفی و خرید باتری از نوع باتری آلکالاین

این باتری‌ها با توجه به‌ اینکه در چه وسیله‌ای قرار می گیرند و چه میزان جریانی از باتری گرفته می شود، ظرفیت متفاوتی از ۷۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت نشان می دهند. برای مثال ظرفیت یک باتری آلکالاین سایز AA در صورت استفاده در دستگاهی کم‌ مصرف می‌تواند تا ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز برسد؛ اما اگر جریان افزایش پیدا کند (برای مثال جریان ۱ آمپری در دوربین‌های دیجیتال) ‌این ظرفیت تا ۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. ولتاژ باتری‌های آلکالاین بسته به ظرفیت باقی ‌مانده و بار روی باتری متغییر است.

100%

90%

80%

70%

60%

50%

40%

30%

20%

10%

ظرفیت

1.59V

1.44V

1.38V

1.34V

1.32V

1.30V

1.28V

1.26V

1.23V

1.20V

تحت بار صفر

1.49V

1.35V

1.27V

1.20V

1.16V

1.12V

1.10V

1.08V

1.04V

0.98V

تحت بار 330mw

باتری آلکالاین شارژی:

این نوع از باتری‌های آلکالاین به صورت اختصاری  RAM (Rechargeable Alkaline Manganese)خوانده می‌شوند برای اولین‌ بار در سال ۱۹۹۲ معرفی شدند و ظرفیت کمتری نسبت به مدل غیرشارژی خود (حدود دوسوم باتری‌های آلکالاین غیر شارژی) دارند.

قابلیت شارژ و استفاده مجدد و نرخ دشارژ خودکار پایین (عمر قفسه‌ بالا) از مزایای‌ این نوع باتری‌ها می‌باشد که برای بسیاری از مصرف کنندگان قابل توجه است زیرا که از ایجا هزینه های اضافی جلوگیری می شود و همینطور میتوان به مدت طولانی تری از باتری آلکالاین شارژی استفاده کرد.و مپس از اتمام انرژی ان میتوان به راحتی با متصل کردن به شارژر و برق شهری انرژی مصرف شده آن را باز گرداند تا دوباره قابل استفاده شود.

 از معایب آن می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • عمر سیکلی بسیار پایین (حدود ۲۰سیکل کامل)
  • ظرفیت کم در برخی مدل‌ها
  • کاهشیافتن ظرفیت و ولتاژ پس از هر بار شارژ کردن
  • مناسب نبودن برای دستگاه‌های نیازمند جریان بالا به دلیل داشتن مقاومت درونی بالا
  • نیاز داشتن به شارژر مخصوص و سرعت شارژ بسیار پایین،
  • احتمال بسیار بالاتر نشت مواد داخلی نسبت به دیگر انواع باتری وکمیاب بودن

ویژگی‌های باتری آلکالاین

  • قیمت ارزان ‌:‌ این باتری‌ها با قیمت بسیار مناسب و پایینی در بازار عرضه می‌شوند.
  • ایمنی بالا :آلکالاین بعد از اتمام دور انداخته می ‌شود و به همین دلیل با شارژ مجدد و جریان برق سروکار ندارید. در نتیجه نگرانی بابت نوسانات برق، آسیب به باتری، عدم تطابق شارژر و… وجود ندارد.
  • دوست محیط زیست: آلکالاین فاقد جیوه و مواد سمی است و ضرری به طبیعت نمی ‌رساند. لذا می‌توان ‌این باتری را بازیافت کرد.
  • همیشه در دسترس: اگر احیانا در سفر باتری شما مشکل پیدا کند، تقریبا در هر شهری می‌توانید به سادگی ‌این باتری‌ها را تهیه کنید.

باتری آلکالاین AAs و AAAs معمول ترين نوع باتری آلكالاين هستند كه ولتاژ نامی هر سلول ‌این باتری‌ها در روزهای اول ۱.۵ و در روزهای بعدی ۱.۲ ولت است. عموما باتری‌های AAs به دلیل ولتاژ نامی حدود ۱.۲ ‌این باتری‌ها به صورت پکیج دسته بندی می‌شوند. مثلا ۳ تا از آنها را در يك پكیج قرار می دهند تا ولتاژ ۳.۳ ولت را تامين کند.

قابلیت شارژ مجدد

وزن
)گرم(

انرژی ذخیرهشده
(Wh)

انرژی ویژه
(Wh/Kg)

چگالی انرژی
(Wh/L)

 

ندارد

۱۳۵

۲۰.۸۳

۱۵۴.۳

۴۲۰

آلکالاین سایز  D

ندارد

۶۵

۹.۵۶

۱۴۷

۳۹۱

آلکالاین سایز  C

ندارد

۱۲

۱.۴۱

۱۱۷.۵

۳۶۵

آلکالاین سایز  AAA

ندارد

۲۴

۲.۶۰

۱۰۸.۳

۳۲۸

آلکالاین سایز  AA

 

آکادموزیک...
ما را در سایت آکادموزیک دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 217 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:25

نرم افزار CRM چیست ؟

تعریف دقیق و درست نرم افزار CRM

 

نرم افزار CRM ابزار تخصصی مدیریت ارتباط با مشتریان است. و در تعریف دقیق تر می توان گفت که CRM، یک استراتژی اساسی برای مدیریت روابط و تعاملات سازمان با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه است. نرم افزار سی آر ام مجموعه ای از نرم افزار بازاریابی، نرم افزار فروش و .... است که به سازمان‌ها کمک می‌کند که با بهبود فرآیندهای سازمانی از قبیل فروش، بازاریابی، گردآوری و مدیریت اطلاعات مشتریان و مدیریت تماس همراه با گزارش‌گیری و ... میزان سودآوری و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

 

چرا
خرید CRM
مهم است ؟

به عنوان مدیر یک سازمان، قطعا به خوبی می‌دانید که اگر قرار است کسب و کار شما سالیان سال به بالندگی خود ادامه دهد، باید با توجه به چشم انداز تعریف شده، یک استراتژی مناسب و دقیق برای هدایت کسب و کار خود تدوین کنید.
بدون شک اهداف بلندی برای برنامه فروش و سودآوری سازمان خود تعریف کرده اید. اما برای پیشبرد این اهداف، به اطلاعات مرتبط، دقیق و به هنگام نیاز است تا هر لحظه از حرکت سازمان خود در مسیر پیشرفت، مطمئن و آسوده خاطر باشید. نرم افزار CRM با ارائه اطلاعات مفید و یک دست، این امکان را به شما می دهد که از عملکرد تیم‌های فروش، پشتیبانی، ارائه خدمات به مشتری و بازاریابی خود آگاه شوید. همچنین می توانید از داده های مربوط به کانال های مختلف فروش و رسانه های اجتماعی خود را رصد نمایید.

 

نرم افزار CRM چیست ؟

بررسی اجمالی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

 

شما با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، یک دید کلی از مشتریان خود پیدا خواهید کرد. در واقع می‌توانید همه فرآیندها را به صورت یک سیستم واحد، مشاهده کنید. یک نمودار ساده و قابل تنظیم که می‌تواند سوابق قبلی مشتریان، وضعیت سفارش‌های آن ها، مسائل مربوط به خدمات مشتریان ویژه و ... را برای شما به زبان تصویری و مختصر بیان کند.

در سی آر ام اوج، شما حتی می‌توانید انتخاب کنید که این اطلاعات، مربوط به فعالیت‌های مشتریان در رسانه‌های اجتماعی شما نیز باشد. برای مثال لایک‌ها و نظرات مشتریان شما در شبکه‌های اجتماعی و نیز مواردی که با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

بازاریابان سازمان شما می‌توانند با کمک سی آر ام اوج، برای درک بهتر قیف فروش و یا بررسی روند آینده هر محصول، پیش‌بینی‌های دقیق‌تری انجام دهند. به این ترتیب، شما دید واضح نسبت به هر سرنخ خواهید داشت و مسیر تبدیل سرنخ به فروش را راحت تر طی می کنید.

هر چند که سی آر ام اوج، به طور سنتی، ابزار فروش و بازاریابی است، اما تیم‌های پشتیبانی و ارائه خدمات مشتری نیز از مزایای بی‌شمار آن بهره می‌برند. امروزه مشتریان می توانند از روش های مختلفی مشکلات خود را به گوش کسب و کارها برسانند. مثلا می توانند آن را در یک کانال اجتماعی (مثل توییتر) مطرح کنند و یا به صورت خصوصی (مثلا به صورت ایمیل یا تلفن) درصدد حل آن برآیند. پلت فرم سی آر ام اوج، شما را قادر می‌سازد بدون اینکه مسیر ردیابی درخواست مشتری را گم کنید؛ آن را به بهترین و موثرترین شکل ممکن پیگیری نمایید.

منبع : https://www.owj.io/

آکادموزیک...
ما را در سایت آکادموزیک دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:10

قوانین جدید اقامت در ترکیه

در این چند سال اخیر، مهاجرت به ترکیه رشد چشمگیری داشته و اکنون چه باور کنید چه نه، رکورد خرید ملک در این کشور، توسط ایرانیان شکسته شده است. سال گذشته، سالی بود که میلیون هاا ایرانی نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام کردند و بعضا توانستند حتی اقامت و یا شهروندی این کشور را نیز در پی این خرید به دست بیاورند. کشور ترکیه با تاریخ و فرهنگ غنی که البته بسیار به ایران نزدیک است، با جغرافیا و آب و هوای دلنشینخود، با امنیت و فرصتهای شغلی بی نظیریکه در خود دارد، بدون شک باعث شده تا هر سال، ایرانیان بیشتری نیز جذب اینکشور شوند.

 

در این میان اما بنا بر منفعت و مصلحت، قوانین مهاجرتی ترکیه ، سال به سال به روز میشوند؛ محدودیتهایی به وجود میآیند و موانعی نیز از سر راه برداشته میشوند. در این مقاله از «استانبول همراه»، قصد داریم تا نگاهی به قوانین جدید اقامت در ترکیه، در سال 2021 داشته باشیم و شما را از آن آگاه کنیم.

قوانین جدید اقامت در ترکیه در سال 2021

همانطور که در مقدمه ذکرش گذشت، کشورها ممکن است بنا بر منافع و مصلحتهای سیاسی و اقتصادی، قوانینیخود را تغییر دهند. ادارهی مهاجرت ترکیه نیز برای سال 2021، دست به وضع قوانین جدید اقامت در ترکیه زده است. افرادی که قصد دارند که با خرید ملک در ترکیه نسبت به اخذ اقامت و یا شهروندی ترکیه اقدام کنند، باید به این بخش توجه خاصی نشان دهند، زیرا ممکن است بر تصمیمات و انتخابهایشان تاثیر مستقیم داشته باشد.

در آخرین تغییرات وضع شده توسط ادارهی مهاجرت ترکیه در پانزدهم ژانویهی سال 2021، مجوز اقامت برای برخی از مناطق در استانبول، به هیچ وجه صادر نخواهد شد؛ حال چه قصدتان اجارهی خانه در این مناطق باشد و چه بخواهید ملکی را خریداری کنید. خرید ملک در استانبول همواره اولویت و انتخاب اصلی مهاجران است، اما بنا بر این قانون جدید، دیگر قادر نخواهید بود در مناطق زیردست به خرید و یا اجارهی ملک بزنید:

  1. منطقه فاتیح: در این منطقه حتی با خرید خانه هم به شخص اقامت داده نمی شوداجاره خانه هم در این منطقه ممنوع شده و فقط دانشجویان می توانند در این منطقه درخواست اقامت داشته باشند.
  2. منطقه اسنیورتدر این منطقه که منطقه نوسازی در استانبول هست که در قانون جدید اقامت ۲۰۲۱ ، اجازه اقامت در این منطقه فقط با خرید خانه صادر می شود و اقامت هایی که از طریق اجاره خانه درخواست شده اند مورد قبول نیستند، البته این قانون فقط برای کسانی که برای اولین بار درخواست اقامت توریستی می دهند از تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ به بعد اجرایی شده است .

قوانین در در مورد اقامت توریستی ترکیه در 2021

جالب است بدانید که شما به عنوان یک شهروند ایرانی، میتوانید هر شش ماه یکبار، به مدت 90 روز در خاک ترکیه، بدون ویزا اقامت داشته باشید. بعد از اتمام این مدت سه ماهه، لازم است تا از طرق مختلف، اقامت خود را در این کشور تمدید نمایید. یکی از همین راهها، کسب اقامت توریستی ترکیه استاین اقامت، یک نوع اقامت موقت است و حداکثر اعتبار آن، یک سال است. البته بعد از این مدت، قادر خواهید بود که آن را تمدید کنید.

تا قبل از شیوع کرونا، اخذ این نوع اقامت و طی روند اداری آن بسیار آسانتر و بیدردسرتر بود. اما اکنون در سال 2021 و با شیوع حداکثری ویروس کرونا و البته وضع قوانین جدید اقامت در ترکیه، این روند اندکی پیچیده شده است. فراموش نکنید که راهنمای متخصصان «استانبول همراه» همراه، میتواند این روند تا حد زیادی برایتان آسان کند.

مقررات جدید برای تمدید اقامت اقامت توریستی در 2021

  • باید حداقل یک ماه قبل از اتمام اعتبار، برای تمدید آن اقدام کنید.
  • دقیقا زمانی که مدت اعتبار اقامت شما به پایان رسید، برای اخذ بیمهنامه اقدام کنید.
  • پس از تکمیل فرم راندوو و ارسال آن، طبق تاریخی که برایتان ایمیل میشود، مدارک خود را ارسال کنید.
  • در بخش مدت زمان اقامت در فرمها مربوطه، فقط مدت یک سال را ذکر کنید.

بد نیست از مزایای خرید ملک در ترکیه هم بدانید

به غیر از تاریخ غنی و فرهنگ مشترک و آزادیهای بسیاری که مهاجرت به ترکیه برای ما به همراه میآورد؛ به غیر از اینکه سفر به این کشور نیازی به ویزا ندارد و هزینههای زندگی در آن کمتر از ایران است، آیا از خود پرسیدهاید که چرا خرید ملک در ترکیه تا به این حد محبوب است؟

جواب ساده است؛ علاوه، بر تمام موارد بالا، خرید ملک در این کشور، دو امتیاز بسیار بزرگ دارد.

  1. میتوانید اقامت و یا شهروندی این کشور را دریافت کنید؛
  2. خرید ملک، به نوعی سرمایه گذاری در ترکیه به حساب میآید.

اگر ملکی که شما خریداری میکنید، ارزشی برابر با 250 هزار دلار آمریکا و یا بیشتر داشته باشد، شما در مدت زمان بسیار کوتاهی قادر خواهید بود که اخذ شهروندی ترکیه را دریافت کنید و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

با نگاهی کوتاه به قیمت اجاره و نمودارهای افزایش قیمت ملک در سالیان گذشته، به راحتی پی خواهید برد که با خرید ملک، هم یک سرمایهگذاری پرسود داشتهاید و هم اینکه اصل مال شما در مدت زمان کوتاهی باز خواهد گشت. البته در این میان، نباید قوانین جدید اقامت در ترکیه و خرید ملک در سال 2021 را نیز از قلم انداخت!

سوالات متداول در مورد قوانین جدید اقامت ترکیه در 2021

1- قوانین جدید اقامت در ترکیه، چه موانعی را به وجود آوردهاند؟

بر طبق قوانین جدید اقامت در ترکیه که در سال 2021 وضع شده است، از این پس قادر نخواهید بود که در محلههای فاتح و اسنیورت، نسبت به خرید و یا اجارهی ملک اقدام نمایید.

2- آیا قوانین جدید اقامت در ترکیه استثنائاتی هم دارد؟

دانشجویان و کسانی که میخواهند برای سرمایهگذاری، موقتا در ترکیه اقامت کنند، از این قوانین جدید اقامت در ترکیه، معاف هستند. به علاوه این قوانین بیشتر برای کسانی است که میخواهند با اقامت توریستی در ترکیه ماندگار شوند.

3- آیا قوانین جدید اقامت در ترکیه، بر اخذ اقامت توریستی نیز تاثیر گذاشته؟

بله. تا پیش از وضع قوانین جدید اقامت در ترکیه، اخذ اقامت این کشور از طریق ویزای توریستی بسیار سادهتر بود. اما پس از این، طی مراحل اداری آن اندکی پیچیدهتر و وقتگیرتر خواهد بود.

منبع : قوانین جدید اقامت در ترکیه 

 

 

آکادموزیک...
ما را در سایت آکادموزیک دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 166 تاريخ : سه شنبه 17 فروردين 1400 ساعت: 5:53

who is Sirous Tosh

Inteational Monetary Fund considers the Corona-induced recession comparable to the Great Depression of the 1930s. It even finds the forecast of a 5.8 percent growth for next year as a slight improvement. 

This article is written by Sirous Tosh on November 1, 2020, and is available to the public for free.
Commentators have recently added a new form of economic recovery diagrams, formerly known by “V", "U", "W”, “L" and "I", to the alphabetic culture of economic recovery routes. The "K" diagram, which reflects stock market performance and shows a sharp decline following clear divergence paths, actually manifests the important dynamics created by the global divide. The truth is that the concentration of wealth in one sector leads to the unequal distribution of income. Given the historical background, the wealthy and affluent class of societies have the power to "influence the purchasing power", "determine the public discourse", and "shape and guide the political direction" in different communities.

Reducing restrictions and cessation of economic activities can initially increase the level of production. However, enterprises' effects of unemployment and bankruptcy may act as a speed bump for the production-level upgrade. As a result, two downward trends must be gone through to retu the economy to its previous trend. This is also possible if another wave of Corona occurs. If the downtime continues this year, the likelihood will increase, and the economy will exit from the current recession in a W-shaped direction.

The economy moves in a U-shaped path.
The economy will follow a U-shaped path if economic recovery lasts for more than two seasons. Since the global economic losses have been faster and more profound than in the 2008-2009 financial crisis, such a trend is more likely to lead to economic recovery. Accordingly, the effect of the cessation of economic activities will continue for some time after their reopening because the reopening of economic activities will gradually take place, social distancing will continue, and the tourism industry will continue to be affected by the Coronavirus.

آکادموزیک...
ما را در سایت آکادموزیک دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 180 تاريخ : شنبه 7 فروردين 1400 ساعت: 22:32

ویژگی پکیج های موسسه حرف آخر

موسسه حرف آخر در زمینه دی وی دی های آموزش کنکور فعالیت می کند و تبدیل به بهترین برند آموزش کنکور شده است. این موسسه پکیج هایی را منتشر می کند که که نسبت به رقبا خود بسیار متفاوت می باشد. سبک تدریس اساتید حرف آخر نسبت به سایر موسسات متمایز می باشد این تمایز از روش تدریس نشات گرفته که به روش های مدرن و جدید تصویر سازی انجام می شود.

حرف آخر تمام دروس مربوط به کنکور را تدریس می کند تا بتواند به داوطلبان در این راه کمک کند این موسسه ی آموزشی با روش  تدریس جدید که در پیش گرفته است می تواند تحول عظیمی در زمینه تدریس و همچنین کنکور ایجاد کند. این روش جدید باعث می شود که داوطلب بتواند با آموزش یک الگو بیشتر تست ها را حل کند به همین سبب حتی در اخبار سراسری نیز از این اقدام، تشکر و قدر دانی شد. این تشکر نشان خیلی خوبی برای داوطلبان می باشد که بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

پروژه 6040 حرف آخر معرفی شد، کل کنکور در 100 روز با حرف آخر

ویژگی پکیج های موسسه حرف آخر

پکیچ های موسسه حرف آخر دارای ویژگی های خاصی نسبت به موسسات دیگر می باشد که بعضی از این ویژگی ها را برای شما بیان می کنیم. پکیج های آموزشی موسسه حرف آخر دارای کیفیت بسیار بالا می باشد، همچنین برنامه ریزی که در این پکیج ها وجود دارد به وسیله ی مشاوران کاملا حرفه ای نوشته شده است، این مشاوران می توانند بهترین پشتیبان برای شما باشند که در زمان باقی مانده تا کنکور شما و تا روز آخر به شما کمک می کنند و یار شما هستند. مشاوران به صورت هفتگی و ماهانه برنامه ی داوطلبان را پیگیری می کنند و روش های درست مطالعه کردن را به آن ها آموزش می دهند. از دیگر ویژگی های خاص موسسه حرف آخر این است که از تکنولوژی های جدید برای تدریس استفاده می کنند، به طور نمونه به صورت انیمیشن این کار را انجام می دهند که این امر باعث شده است تا درس خواندن برای داوطلبان جذاب و سرگرم کننده باشد.

سایت حرف آخر

سایت مرکزی حرف آخر به نشانی www.harfeakhar.com یک پورتال جامع آموزشی کنکور می باشد که امکان بهره مندی از صدها مقاله مشاوره ای کنکور و همچنین امکان مشاوره با مشاورین حرف آخر را دارا می باشد. لیست قیمت محصولات حرف آخر در این سایت قابل مشاهده می باشد و امکان خرید دی وی دی های حرف آخر از طریق این سایت میسر می باشد.

پروژه 6040 حرف آخر

پروژه 6040 یک پروژه موفق در زمینه آموزش کنکور می باشد که توسط حرف آخر ابداع شده است. با استفاده از پکیج های پروژه 6040 شما می توانید صرفا در 100 روز کل مطالب کنکور را فرا گرفته و همچنین 20 آزمون شبیه ساز کنکور را در خانه خود انجام دهید و خود را محک بزنید تا به طور کامل برای کنکور آماده شوید. کل پروژه ۶۰ حرف آخر برای داوطلبان نظام قدیم ۳۰۰ ساعت ونظام جدید ۳۶۰ ساعت می باشد. که در یک برنامه ۶۰ روزه تدریس می شود، یعنی روزی ۵ الی ۶ ساعت. و ۲۰ آزمون هم که ۲۰ آزمون شبیه ساز کنکور هست که در ۴۰ روز انجام می شود.

مقایسه پکیج های حرف آخر با کلاس خصوصی کنکور

  • تدریس در موسسه حرف آخر به صورت شیوه های نوین و جدید انجام می گیرد. این شیوه های جدید شامل انیمیشن سازی و تصویر سازی می باشد. تدریس به روش های جدید و مدرن دارای ویژگی هایی متمایز از روش های قدیمی و سنتی می باشد از جمله ی آن ها می توان به این نکته اشاره کرد که با استفاده از این روش ها مساله ای که ممکن است در مدت زمان 15 دقیقه حل شود، در مدت زمان 1 دقیقه به سادگی حل خواهد شد. یکی دیگر از مزیت های استفاده از روش های مدرن و جدید، ذخیره شدن مطالب درسی در نیم کره راست مغز شما می باشد که این نیم کره مربوط به حافظه ی بلند مدت شما می باشد و باعث خواهد شد شما مطالب درسی خود را در طولانی مدت در ذهن خود داشته باشید. در نتیجه با استفاده از تصویر سازی و انیمیشن سازی مطالب را به صورت ماندگار در ذهن خود خواهید داشت و به راحتی آن ها را فراموش نکنید.
  • پکیج های موسسه حرف آخر به وسیله ی مدرسان کاملا با تجربه و کاربلد تولید شده است که در کار و حرفه ی خود بسیار ماهر می باشند. کلاس های کنکور در قدیم، خواهان بیشتری نسبت به امروزه داشتند. کلاس های کنکور زمان زیادی را از دانشجویان و داوطلبان کنکور می گیرد در حالی که تدریس با موسسه حرف آخر این مشکل را ندارد. زمان برای داوطلبان بسیار مهم می باشد به همین سبب رفت و آمد به کلاس های کنکور از آن ها زمان زیادی را می گیرد.
  •  هزینه ای که بابت کلاس های کنکور باید بپردازید بسیار بالا می باشد. اما موسسه حرف آخر بسیار کم هزینه تر از کلاس های کنکور می باشد.
  •  داوطلبان می توانند با تدریس به وسیله ی موسسه حرف آخر هر قسمت از تدریس را که متوجه نشدند برگردانند و مجدد نگاه کنند اما در کلاس های کنکور چنین گزینه ای وجود ندارد و تنها یک بار می توانید گوش کنید.
آکادموزیک...
ما را در سایت آکادموزیک دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 139 تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت: 8:50

راه‌های مختلف افزایش فالوور اینستاگرام

راه‌های مختلف افزایش فالوور اینستاگرام

اگر به دنبال افزایش فالوور و افزایش فروش در اینستاگرام هستید باید در مورد روش‌های جذب مخاطب در اینستاگرام اطلاع کافی داشته باشید. در واقع راه‌های مختلفی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد که هر کدام می‌تواند مزیت و معایب خود را داشته باشد.

افزایش فالوور ارگانیک

این روش یکی از روش‌های مناسب برای کسب و کارهایی است که به دنبال افزایش سود کسب و کار خود در بلند مدت هستند. روش افزایش فالوور ارگانیک می‌تواند تا چندین سال هم شما را به نتیجه مطلوب خود نرساند که این موضوع هم می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد اما به طور کلی روش ارگانیک افزایش فالوور به یک روش بلند مدت معروف است و به اراده زیادی هم نیاز دارد، چرا که کسب و کارهای مختلفی وجود دارند که تنها چند ماه بعد از فعالیت خود در اینستاگرام و یا حتی چند روز بعد از فعالیت، دلسرد شده و دست از حضور در اینستاگرام بر می‌دارند!

نکات قابل توجه برای افزایش فالوور ارگانیک اینستاگرام

  • حضور دائم و مستمر در اینستاگرام
  • تولید محتوای با کیفیت
  • کامنت گذاری در پست‌های مرتبط
  • فالوو کردن پیج‌های مرتبط
  • تبلیغ پیج

با انجام این نکات می‌توانید بعد از گذشت چند ماه شاهد افزایش فالوور خود باشید، اگر چه که افزایش فالوور ارگانیک می‌تواند روندی آهسته داشته باشد اما پایداری بالایی خواهد داشت و می‌تواند در بلند مدت باعث افزایش فروش شما از اینستاگرام شود.

خرید فالوور اینستاگرام

یکی از روش‌های تقریباً به‌روزتر افزایش فالوور اینستاگرام، خرید فالوور اینستاگرام گلدفالوور می‌باشد. مانند هر شبکه اجتماعی دیگر می‌توانید با خرید مخاطبان باعث افزایش فروش خود شوید. از مزیت‌های این روش می‌توان به اثرگذاری در کمترین زمان ممکن اشاره کرد، بنابراین بعد از خرید فالوورهای خود می‌توانید شاهد تأثیرات آن باشید.

در حال حاضر می‌توانید پکیج‌های مختلف خرید فالوور را در اینترنت مشاهده کنید که پکیج‌های فالوورهای ربات و فیک و پکیج‌های فالوور واقعی از جمله انواعی از فالوور اینستاگرام هستند که می‌توانید برای پیج خود خریداری کنید. از آنجایی که الگوریتم اینستاگرام دچار تغییر و تحولات زیادی شده است، خرید فالوورهای فیک نمی‌تواند کمک چندانی به افزایش فروش شما کند، چرا که فالوورهای فیک نمی‌توانند میزان درگیری پست‌های شما را افزایش دهند و همین موضوع می‌تواند اثر معکوس بر فروش اینستاگرامی شما داشته باشد.

بر خلاف خرید فالوور فیک، خرید فالوور واقعی اینستاگرام می‌تواند علاوه بر افزایش تعداد فالوورهای شما، باعث افزایش تعداد لایک ها، کامنت ها و جتی بازدیدهای پست‌های شما شود که این موضوع از دید الگوریتم‌های اینستاگرام پوشیده نخواهد بود وقطعا به بیشتر دیده شدن پیج شما و در نتیجه افزایش فروش شما کمک خواهد کرد.

آکادموزیک...
ما را در سایت آکادموزیک دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت: 5:56

همه چیز درباره موشن گرافیک

موشن گرافیک چیست ؟


موشن گرافیک بخشی از یک انیمیشن است که طراحی گرافیک متحرک را توضیح می دهد. انیمیشن یک زمینه کامل از تصاویر متحرک را توصیف می کند ، از جمله کاریکاتورها (2 بعدی) گرفته تا ساخت و ساز. موشن گرافیک در ارائه حرکت به عناصر طراحی گرافیک تخصص دارد اما به نظر می رسد جنبه قصه گویی ملموس آن کمتر از سایر انیمیشن ها باشد.

موشن گرافیک راهی برای صحبت با بیننده و افزودن عمق به داستان است. با موسیقی و عکس های عالی آن را تیم کنید ، شما یک ویدیوی عالی دارید که با مخاطبان ارتباط برقرار می کند. ما از آنها برای ایجاد تبلیغات ، سکانس عنوان برای فیلم ها و بسیاری دیگر از نوآوری ها استفاده می کنیم.

به بیان ساده تر ، موشن گرافیک با متن به عنوان یک جز serious جدی از فیلم ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات متحرک می شود. بسیاری از الگوهای ما از گرافیک حرکتی برای کمک به شما در انتقال پیام خود استفاده می کنند.
Motion Graphics چیست؟

موشن گرافیک از یک طرح گرافیکی استفاده می کند که در غیر این صورت ممکن است ساکن باشد و انیمیشن و حرکت را معمولاً بدون دنبال کردن روایتی انتخاب شده ارائه دهد.

    آیا می خواهید میله های نمودار شما برای چند استعداد بصری اضافی افزایش یابد؟ این موشن گرافیک است.

    آیا می خواهید مارک موجود در وب سایت شما چرخش داشته باشد؟ این موشن گرافیک است.

    طراحی گرافیک متحرک تجسم. موشن گرافیک متناسب با اشکال و حروف در حرکت است.

آیا می خواهید شخصیت ها را تحریک کنید تا یک افسانه کودکانه را به زندگی منتقل کنید؟

این موشن گرافیک نیست.

این یک نوع انیمیشن متفاوت است.

اینکه داستانی در حال بیان باشد یا نه ممکن است یک نکته مهم در تصمیم گیری در مورد دست زدن به موشن گرافیک یا انیمیشن باشد. گرافیک متحرک معمولاً دارای اشکال ، اشیا یا متنی است که در حال حرکت هستند.


چرا به جای یک اینفوگرافیک ثابت ، با Motion Graphics برویم؟


توضیح برخی از ایده ها (به ویژه ایده های بزرگ و انتزاعی) با کلمات یا تصاویر ثابت دشوار است. و اینجاست که موشن گرافیک وارد می شود. آنها را به عنوان یک کمک بصری برای پروژه خود در نظر بگیرید ، این می تواند ایده های پیچیده را به صورت مجازی نشان دهد و یک پروژه را زیبا کند. شما مشاهده کرده اید که پس از وارد کردن گذرواژه اشتباه ، قسمتهای گذرواژه گاهی اوقات لرزش یا قرمز می شوند. این روشی است که به شما ، کاربر ، می گوید رمز ورود را دوباره وارد کنید. این دقیقاً نحوه عملکرد موشن گرافیک است. چیزهای ناگفته را شنیده می کند.

نوع بصری موشن گرافیک طیف خوبی از بینندگان را به خود جلب می کند. ممکن است کاریکاتورها برای تجارت رسمی خیلی کودکانه باشند. به سادگی موشن گرافیک می تواند از آن سبک ساده و جذاب استفاده کند و آن را در موضوعات بالغ تری اعمال کند. صرف نظر از اینکه در کدام صنعت فعالیت می کنید ، ظاهر موشن گرافیک می تواند پیام شما را جذاب و سرگرم کننده کند.

منبع : https://www.taktizer.ir/order-motion-graphics/

آکادموزیک...
ما را در سایت آکادموزیک دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 137 تاريخ : شنبه 27 دی 1399 ساعت: 9:56

آگاهی از خواسته مشتری برای عکاسی تبلیغاتی

عکاسی محصول را می توان یکی از گرایش های عکاسی صنعتی دانست که برای حرفه عکاسی تبلیغاتی  برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد . تا برای جذب مشتری پیام تبلیغات را به صورت کاملا حرفه ای به مشتری برساند .

این حرفه از عکاسی صنعتی برای جذب مشتری نقش بسیار مهم دارد به صورتی که شرکت های بزرگ دنیا بخشی از درآمد خود را صرف این حرفه از عکاسی صنعتی می کنند.

برای عکاسی محصولات ، عکاس نیازمند خلاقیت و تجربه در عکاسی صنعتی است . برای مثال عکاسی صنعتی برای عکس های خود بیشتر مواقع زمینه های تک رنگ انتخاب می کند . تا محصول با بهترین نما بتواند خودش را در عکس صنعتی به نمایش بگذارد .

هنگامی که از عکاسی صنعتی برای محصولات صحبت می شود . می توان به چند نکته مهم اشاره کرد :

 

آگاهی از خواسته مشتری برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی :

 

برای اینکه بتوانیم عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با بهترین حالت انجام دهیم باید از خواسته و نیازهای مشتری آگاهی داشته باشیم . در واقع می توان گفت برای عکاسی تبلیغاتی اطلاع از هدف مشتری برای تبلیغات حرف اول را میزند .

عکاسی صنعتی در حرفه تبلیغات محصولات هدف خود را بدون شک نشان دادن متمایز نشان دادن محصول می دانند . و با عملکرد خود در عکاسی تبلیغات برای تبلیغات محصول تفاوت محصول را با محصول های دیگر در بهترین حالت ممکن نشان می دهد و محصول را در عکس صنعتی به صورت کامل به مشتریان خود معرفی می کند .

 

عکس صنعتی محصول

نمایش عناصر محصولات :

 

در واقع  نمایش عناصر موجود در عکاسی صنعتی کاملا بستگی به خواسته مشتری دارد . اما اگر با توجه به خواسته مشتری در عکاسی صنعتی عناصر عکس صنعتی  به درستی با توجه به نوع محصول نمایش داده شوند . باعث جذب مشتری به مقدار خیلی زیاد می شود .

نمایش عناصر محصولات در عکاسی صنعتی بیشتر توسط عکاس های ماهر می تواند به درستی انجام شود . زیرا یک عکاس ماهر می داند چگونه باید عناصر را در تصویر چند تا باعث موفقیت عکاسی تبلیغاتی شود .

آکادموزیک...
ما را در سایت آکادموزیک دنبال می کنید

نویسنده : مینا بازدید : 185 تاريخ : 12 دی 1399 ساعت: 23:36